ÖĞRETMENLERİN 24-28 HAZİRAN MESLEKİ ÇALIŞMALARI
2024 HAZİRAN DÖNEMİ MESLEKİ ÇALIŞMALAR AÇIKLAMALAR 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı sene sonu mesleki çalışmaları eğitim kurumlarında yüz yüze olacak şekilde planlanmıştır. Öğretmenlerimiz talepte bulunmaları hâlinde görev yaptıkları ilin dışında istedikleri il/ilçede görev yaptıkları kurum türü ve kademesine uygun eğitim kurumlarında mesleki çalışmalara katılabileceklerdir. Mesleki çalışma döneminde öğretmenlerimizin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programlarını incelemeleri beklenmektedir. Geliştirilen öğretim programlarının "ortak metin" bölümü tüm öğretmenlerimizce, alana özgü hazırlanan öğretim programları ise ilgili alan öğretmenlerince incelenecektir. Alanında program değişikliği olmayan öğretmenler, "ortak metin" bölümüne ilişkin değerlendirmelerini tamamladıktan sonra mesleki çalışmalarını okul/kurum müdürlüklerince yapılacak planlama doğrultusunda ekli programa göre sürdüreceklerdir. Bu çerçevede; Eğitim kurumu yöneticileri, öğretmenlerimizi mesleki çalışmalar konusunda bilgilendirecek ve görev yaptığı ilin dışında mesleki çalışmalara katılacakların taleplerini alıp il/ilçe millî eğitim müdürlüklerine bilgi vereceklerdir. Bulundukları ilin dışında mesleki çalışmalara katılacak öğretmenlerimiz, mesleki çalışmaya katılacağı il/ilçe bilgilerini 20 Mayıs -2 Haziran 2024 tarihleri arasında veri.meb.gov.tr adresinde yayımlanacak forma işleyeceklerdir. İl/ilçe millî eğitim müdürlükleri kendilerinin sorumluluk alanında mesleki çalışma yapmak isteyen öğretmenlerimizin taleplerini 3-5 Haziran 2024 tarihlerinde MEBBİS modülü üzerinden alacaklar ve mesleki çalışmanın yapılacağı okul/kurum ve çalışmaya katılacak öğretmenlerin planlamasını (il dışından gelecek öğretmenlerin mesleki çalışmaya katılacağı okulun belirlenmesinde öğretmenin görev yaptığı eğitim kurumu ile aynı kademe ve derecede olmasına dikkat ederek) en geç 15 Haziran 2024 tarihine kadar sonuçlandırıp duyuracaklardır. Mesleki çalışma döneminde okul öncesi ve sınıf öğretmenleri mesleki çalışmalarını görev yaptıkları ya da ilişkilendirildikleri okullarda zümreler hâlinde yapacaklardır. Ancak il dışı talepleri nedeniyle öğretmen sayısı 5'in altında kalan veya toplam sayısı 5'in altında olan eğitim kurumlarındaki öğretmenler mesleki çalışmalarını il/ilçe millî eğitim müdürlükleri tarafından yapılacak planlama doğrultusunda farklı okul/kurumlarda gerçekleştirebileceklerdir. Alanında program değişikliği olan diğer alan öğretmenleri mesleki çalışmalarını eğitim bölgesi düzeyinde veya il/ilçe millî eğitim müdürlükleri tarafından yapılacak planlama doğrultusunda belirlenecek eğitim kurumlarında zümreler bazında yapacaklardır. Mesleki çalışmalar kapsamında bir araya gelen öğretmenler değerlendirmelerini, Ek-1 ve Ek-2 formda belirtilen açıklamalar çerçevesinde yapacaklardır. Alanında öğretim programı değişikliği olmayan öğretmenlerimiz ise idari izin verilmesi durumunda Ek-1 form çalışmalarını 24-25 Haziran 2024 tarihlerinde, genel müdürlükler bazında kendilerine verilen konularda yapacakları çalışmaları ise 26-27 Haziran 2024 tarihlerinde 2 gün olacak şekilde yapacaklardır. Görev yaptığı okul dışında mesleki çalışmasını tamamlayan öğretmenlerin mesleki çalışmaya katılım durumları kadrolarının bulunduğu okula yazılı olarak bildirilecektir. TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ ORTAK METNİ İNCELEME FORMU EK-1 Bu form, öğretmenlerimizin tamamı tarafından Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ortak metninin değerlendirilmesi amacıyla tasarlanmıştır. Bu form, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ortak metninin değerlendirmesi yapıldıktan sonra mesleki çalışmanın yapıldığı okul/eğitim kurumu öğretmenlerinin ortak görüşü olarak doldurulacaktır. Formda yer alan değerlendirmeler 26 Haziran 2024 tarihi mesai bitimine kadar mesleki çalışmanın yapıldığı okul/eğitim kurumu zümre başkanı koordinesinde veri.meb.gov.tr adresine işlenecektir. TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ ÖĞRETİM PROGRAMI İNCELEME FORMU EK-2 Bu form, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında öğretim programı değişen her bir alanın değerlendirilmesi için tasarlanmıştır. Bu form, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında öğretim programı değişen her bir alan için o alanın zümre öğretmenleri tarafından doldurulacaktır. Formda yer alan değerlendirmeler, 28 Haziran 2024 tarihi mesai bitimine kadar zümre başkanının koordinesinde veri.meb.gov.tr adresine işlenecektir.HAZİRAN 2024 DÖNEMİ MESLEKİ ÇALIŞMA PROGRAMI (GENEL PROGRAM)
Tarih |
Çalışma |
Katılımcılar |
Sorumlu Birim |
24.06.2024 Pazartesi |
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortak Metninin Ek-1 Forma Göre İncelenmesi |
Tüm Öğretmenler |
Mesleki Çalışmanın Yapılacağı Eğitim Kurumu Yöneticileri
|
25.06.2024 Salı |
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Programlarının Alan Bazlı (Branş) Ek-2 Forma Göre İncelenmesi |
Öğretim Programı Değişen Okul Öncesi, Sınıf ve Alan Öğretmenleri |
Mesleki Çalışmanın Yapılacağı Eğitim Kurumu Yöneticileri |
Genel Müdürlüklerince Belirlenen Konu Başlıklarının Çalışılması |
Alanında Öğretim Programı Değişmeyen Öğretmenler |
Mesleki Çalışmanın Yapılacağı Eğitim Kurumu Yöneticileri |
|
26.06.2024 Çarşamba |
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Programlarının Alan Bazlı (Branş) Ek-2 Forma Göre İncelenmesi |
Öğretim Programı Değişen Okul Öncesi, Sınıf ve Alan Öğretmenleri |
Mesleki Çalışmanın Yapılacağı Eğitim Kurumu Yöneticileri |
Genel Müdürlüklerince Belirlenen Konu Başlıklarının Çalışılması |
Alanında Öğretim Programı Değişmeyen Öğretmenler |
Mesleki Çalışmanın Yapılacağı Eğitim Kurumu Yöneticileri |
|
27.06.2024 Perşembe |
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Programlarının Alan Bazlı (Branş) Ek-2 Forma Göre İncelenmesi |
Öğretim Programı Değişen Okul Öncesi, Sınıf ve Alan Öğretmenleri |
Mesleki Çalışmanın Yapılacağı Eğitim Kurumu Yöneticileri |
Genel Müdürlüklerince Belirlenen Konu Başlıklarının Çalışılması |
Alanında Öğretim Programı Değişmeyen Öğretmenler |
Mesleki Çalışmanın Yapılacağı Eğitim Kurumu Yöneticileri |
|
28.06.2024 Cuma |
Sene Sonu Öğretmenler Kurulu, Zümre Toplantıları ve Diğer Kurul Toplantılarının Yapılması
|
Tüm Öğretmenler |
Mesleki Çalışmanın Yapılacağı Eğitim Kurumu Yöneticileri |
Tarih |
Çalışma |
Katılımcılar |
Sorumlu Birim |
24.06.2024 Pazartesi |
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortak Metninin Ek-1 Forma Göre İncelenmesi |
Tüm Öğretmenler |
Eğitim Kurumu Yöneticileri |
25.06.2024 Salı |
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortak Metninin Ek-1 Forma Göre İncelenmesi |
Tüm Öğretmenler |
Eğitim Kurumu Yöneticileri |
26.06.2024 Çarşamba |
Uygulamadaki Programların Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortak Program Metni Çerçevesinde İncelenmesi, Uygulamadaki Programlarla İlgili Görüş ve Önerilerin Raporlanması ile Birlikte Yeni Hazırlanacak Programlara Yönelik Görüş ve Önerilerin Oluşturulması |
Alanında Öğretim Programı Değişmeyen Öğretmenler |
Eğitim Kurumu Yöneticileri |
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programı'nın Değerlendirilmesi |
Alanında Öğretim Programı Değişikliği Olan Öğretmenler |
Zümre Toplantısının Planlandığı Eğitim Kurumunun Yöneticileri |
|
27.06.2024 Perşembe |
Uygulamadaki Programların Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortak Program Metni Çerçevesinde İncelenmesi, Uygulamadaki Programlarla İlgili Görüş ve Önerilerin Raporlanması ile Birlikte Yeni Hazırlanacak Programlara Yönelik Görüş ve Önerilerin Oluşturulması |
Alanında Öğretim Programı Değişmeyen Öğretmenler |
Eğitim Kurumu Yöneticileri |
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programı'nın Değerlendirilmesi |
Alanında Öğretim Programı Değişikliği Olan Öğretmenler |
Zümre Toplantısının Planlandığı Eğitim Kurumunun Yöneticileri |
|
28.06.2024 Cuma |
Sene Sonu Öğretmenler Kurulu, Zümre Toplantıları ve Diğer Kurul Toplantılarının Yapılması
katılacaklardır. |
Tüm Öğretmenler |
Eğitim Kurumu Yöneticileri |
Tarih |
Çalışma |
Katılımcılar |
Sorumlu Birim |
24.06.2024 Pazartesi |
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortak Metninin Ek-1 Forma Göre İncelenmesi |
Tüm Öğretmenler |
Eğitim Kurumu Yöneticileri |
25.06.2024 Salı |
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortak Metninin Ek-1 Forma Göre İncelenmesi |
Tüm Öğretmenler |
Eğitim Kurumu Yöneticileri |
26.06.2024 Çarşamba |
|
Alanında Öğretim Programı Değişmeyen Öğretmenler |
Eğitim Kurumu Yöneticileri |
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programının Değerlendirilmesi |
Alanında Öğretim Programı Değişikliği Olan Öğretmenler |
Zümre Toplantısının Planlandığı Eğitim Kurumunun Yöneticileri |
27.06.2024 Perşembe |
|
Alanında Öğretim Programı Değişmeyen Öğretmenler |
Eğitim Kurumu Yöneticileri |
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programının Değerlendirilmesi |
Alanında Öğretim Programı Değişikliği Olan Öğretmenler |
Zümre Toplantısının Planlandığı Eğitim Kurumunun Yöneticileri |
|
28.06.2024 Cuma |
Sene Sonu Öğretmenler Kurulu, Zümre Toplantıları ve Diğer Kurul Toplantılarının Yapılması
|
Tüm Öğretmenler |
Eğitim Kurumu Yöneticileri |
Tarih |
Çalışma |
Katılımcılar |
Sorumlu Birim |
24.06.2024 Pazartesi |
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortak Metninin Ek-1 Forma Göre İncelenmesi |
Tüm Öğretmenler |
Eğitim Kurumu Yöneticileri |
25.06.2024 Salı |
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortak Metninin Ek-1 Forma Göre İncelenmesi |
Tüm Öğretmenler |
Eğitim Kurumu Yöneticileri |
26.06.2024 Çarşamba |
Öğretmenlere Bilgi Verilmesi |
Alanında Öğretim Programı Değişmeyen Öğretmenler |
Eğitim Kurumu Yöneticileri |
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programının Değerlendirilmesi |
Alanında Öğretim Programı Değişikliği Olan Öğretmenler |
Zümre Toplantısının Planlandığı Eğitim Kurumunun Yöneticileri |
|
27.06.2024 Perşembe |
|
Alanında Öğretim Programı Değişmeyen Öğretmenler |
Eğitim Kurumu Yöneticileri |
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programının Değerlendirilmesi |
Alanında Öğretim Programı Değişikliği Olan Öğretmenler |
Zümre Toplantısının Planlandığı Eğitim Kurumunun Yöneticileri |
|
28.06.2024 Cuma |
Sene Sonu Öğretmenler Kurulu, Zümre Toplantıları ve Diğer Kurul Toplantılarının Yapılması
|
Tüm Öğretmenler |
Eğitim Kurumu Yöneticileri |
TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ ORTAK METİN İNCELEME FORMU |
||
Öğretmen Bilgileri (T.C. Kimlik Numarası, Adı, Soyadı, Branşı) |
|
|
TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ ORTAK METNİNE İLİŞKİN BÖLÜMLER |
||
1 |
Öğretim Programlarının Perspektifi ve Genel Amaçları |
Ortak metinde belirtilen öğretim programlarının perspektifi ve genel amaçları bölümlerinde önemli gördüğünüz hususlar nelerdir? Lütfen kısaca belirtiniz. |
|
||
2 |
Öğrenci Profili |
Programın hedeflediği öğrenci profili nedir? Programın ön gördüğü öğrenci profiline ilişkin en çok önemsediğiniz üç hedef ne olabilir? Lütfen özet hâlinde belirtiniz. |
|
||
3 |
Öğrenme-Öğretme Süreç Bileşenleri |
|
A. Kavramsal Beceriler |
Programda kavramsal beceriler nasıl ele alınmaktadır? Lütfen özet hâlinde yazınız. |
|
|
||
B. Eğilimler |
Eğilimler bölümünde belirtilen hususlardan öğrencilerinizde en sık hangilerini gözlemlediğinizi birkaç cümle ile belirtiniz. |
|
|
||
C. Öğrenme Çıktısı |
Önceki programlarda "kazanım" yaklaşımı kullanılırken Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde "öğrenme çıktısı" yaklaşımı benimsenmiştir. Kazanım yaklaşımı ile öğrenme çıktısı arasındaki temel farklılıkları kısaca özetleyiniz. |
|
|
4 |
Programlar Arası Bileşenler |
|
A. Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri (SDB) |
Sosyal-duygusal öğrenme becerilerinin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde yer almasının öğrencilerin gelişimi açısından en önemli katkıları sizce ne olabilir? Lütfen özet hâlinde belirtiniz. |
|
|
||
B. Erdem-Değer- Eylem Modeli |
Erdem-Değer-Eylem Modeli'nin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde yer almasının öğrencilerin gelişimi açısından sizce en önemli katkısı nedir? Lütfen kısaca belirtiniz. |
|
|
||
C. Sistem Hükümet Binası Daday / KASTAMONU - 0366 616 1496 MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır. |